patsybatsy

Alla inlägg under december 2012

Av Patsy - 13 december 2012 09:33

Jag förstår att det är lite sisådär med bloggen nu för jag ha verkligen för en gångs skull sen jag slutade skolan för 12 år sen ingen fritid knappt nu ;)
Men det är kul. Körkortet är ju det som tar mest tid men fan vad kul det är nu även om det är tungjobbat imellan åt. Men jag ser hoppet i tunneln för Kenneth min lärare han tror allt jag kommer få köra upp medan snön ligger kvar :P Jösses det kändes faktiskt så helt plötsligt väldigt snart. Vilket känns nervöst. Sen sa Erik att man åker ensam med han som man kör upp för också. Shit hur ska jag klara att köra bil ensam utan Kenneth vid min sida som ge mig tips och ideer hur man ska lösa saker... *nervöst* Nu ligger jag efter med teorin men fy vad svårt det va sista fasen. Jag vet inte hur många ggr jag gör dessa tester och inte får godkänt men bara å nöta vad jag förstått. Bättre å nöta om allt man inte får godkänt på så man inte får en sån fråga på testet. 
Tjejjouren då. Ja det är snart sista gången vi ha möte för snart är vi färdiga med vår utbild =)) Känns så bra får jag säga. Så efter nyår ska vi dra igång tjejjouren för Ludvika igen. Och det är lite jobb där å göra men det är kul. Jag har aldrig känns så mycket passion för nått extra jobb som jag gör för detta. Man vet ju att det ger nått liksom. Man kan finnas för tjejer. Och kanske även hitta på lite saker framöver som kurser och pysselkvällar =))
Ha även funnit fina tjejer som är så gulliga. Dom är ett snepp yngre än en själv men det känns som detta drar ihop oss trots ålderskillander =))
Nu är julen runt hörnet =)) Jag fick ju semester där några dagar innan så jag e supernöjd. Kommer dock bli en sån underbar resa igen att jag jobbar natten sen åker vi direkt på morgonen men det är det värt för att få komma ner i tid faktiskt. Å dessutom fyller min lilla mamma år då så kan vara värt då att få komma på hennes fördelsedag så vi kan fira lite med nått gott kanske :P 
Tänk det är bara en vecka kvar och i år slipper vi allt bök runt mat. Nog för jag kommer hjälpa pappa men man är tillsammans å fixa liksom. Mamma kan slappna av lite och bara jobba å komma hem och få maten serverad. 
Hihi å i år får jag ha min bror och hans sambo Fia med oss hela julafton och det känns extra kul ju =))

 

Nej vet ni vad, det kommer bli en bra jul i år =))

 

 

Av Patsy - 7 december 2012 17:18

Ja det är snart jul mina vänner <3 Å det känns. Jag älskar att pynta och mysa med julmat. Men jösses vad god mat jag ha gjort nu sista tiden. Sist va det köttet i soyasås. Det tyckte Erik jag skulle bjussa päronen på. Idag gjorde jag kyckling wook kanske man kan säga. Jag stekte grillad kyckling med paparika ( röd ) och vitkål och salladslök. Sedan hade jag i lite vanig grillolja med smaken barbecue. Och sedan massor med kryddor. Gärna lite starka och en skvätt kycklingredning. Mums vart det. Å ikväll till ungarna gjorde jag blåbärspannkakor på engelsk vis. Å dom rensade tallriken <3 Ja det är kul när folk äter. Ha ni sett Jamie Olivers julprogram som går på 7:an på torsdagar kl 21. Gör det. Man bli super duper hungrig sen :P Haha..

Tänkte snart börja packa klappar för julen. Men jag måste erkänna jag hatar att slå in klappar faktiskt. Usch jag är så dålig på det så folk bruka småle el skratta när dom ser mina inslagningar.. Ojoj.. Men jag försöker i alla fall.


 



Ovido - Quiz & Flashcards