patsybatsy

Alla inlägg under augusti 2012

Av Patsy - 31 augusti 2012 08:32

Ja ni vet att jag egentligen hatar så innerligt att baka och laga mat. Ja bakningen den hatar jag än, för det är så omständigt att baka. Men min passion för mat ha väckts. Det beror väl på att när man gjort mat och gubben slicka tallriken för det va så gott. Ja säg vad ni vill men då värmer det i hjärtat. Detta är alltså lite extas då Erik i början faktiskt knappt kunde äta min mat. Men igår gjorde jag en god gryta som jag kan dela med mig av. Eriks ord va: Du det va nog bland det godaste jag ätit på länge ;)

En hel fläskfile som ska stekas i bitar

Krydda med salt å peppar

Sedan i med gul paprika som skärs i bitar

Purjolök

Färska champinjoner som skivas

Stek till ordentligt sen i med cream fraiche

Grädde en skvätt

Köttbuljong

Soja en skvätt

Vegatta krydda en sked

Låt puttra en stund.


Ris el kokt potatis till


Nej ska väl lägga in lite rest räkningar... Lika kul som alltid...


 


Av Patsy - 29 augusti 2012 23:08

Jag fatta allvarligt inte vad han där upp håller på med. Jag menar den här dagen är skit och pest och pina. Och bara en massa jävelskap. Manda vaknade tidigt. Japp grattis. Kunde inte somna om efter det tyvärr så fick gå upp med ångest om att man skulle vara uppe hela natten sen också. Toppen. Åkte in till stan för jag skulle äntligen hämta mina levaxin tab. Jag hade ringt VC och de lovade att fixa det så jag kunde hämta. Mmm tror ni det fanns nått recept inlagt??? Nej.. Å sen skulle jag ha en annan vara där på apoteket. Yr runt som en jäkla höna men hittar inte det jag ska ha. Ville fika men Manda vägrade. Så fick åka till willys å köpa med nått hem. Kom hem och hade även hämtat ut den nya routern. Koppla in den och allt funkar utom den bärbara. WTF... Höll på i flera timmar men fick det inte att funka för 5 öre alltså. Jag började nästan grina för jag va så less på allt. Sen kom jag på att jag hade glömt ringa dagis och säga Manda kommer imorgon. Så nu vet jag inte om det finns personal där när Erik kommer på morgon med henne. Ja sån jävla skitdag å sen är man trött och sur också. Gah snälla låt morgondagen bli bättre...


 

Av Patsy - 28 augusti 2012 10:34

När jag va å tatuerade mig sist frågade jag Danne om det var oki att man messade han istället för ringde. Da bara helt enkelt jag hade telefonfobi. Jag kände att båd ehan och den andra killen stirrade på mig som om man va helt bakom. Men det är sant. Dom jag är vana att prata med som Lina och päronen och självklart Erik går det hur bra som helst. Men när jag ska prata i telefon annars blir jag helt stirrig. Nervös och hatar när det blir tystnad och man vet liksom inte vad man ska säga till den andra. Haha åh ibland undra jag om jag är socialt misslyckad som person. Jag ha svårt att träffa nytt folk utan att bli nervös och svårt för att prata i telefon. Det enda jag känner mig säker på är skrift. Skriva och chata och messa med nytt folk är inga probs alls faktiskt. Men just de där att prata med folk. Jag ha även svårt för att skälla på personer t.ex när man ringer och ska skälla på någon service.

 

Sluta alltid med att jag mesar mig. Förutom nu när jag beställde mer tid till datorn på Tele2. Jävla okunnig tjej som satt där liksom. Nej vi skicka inte ut några nya router när den man har går sönder. Nehe men vad konstigt att jag fick mail nu då att en ny är på väg med en returpåse för den gamla??? Hallå ska dom inte veta sånt på kundservice??? Nej tydligen inte. Aja nu är den på väg och snart kan man börja surfa normalt igen liksom. Så alla mina songpop vänner härda ut jag kommer spela men måste få wifi först igen...
Är sjuka här hemma. Mest Manda. Jag känner halsont, ont i nacken och yrhet ?? Hm men hoppas jag e piggare och Manda tills imorgon så jag kan jobba min natt. Ska jobba natt åt Pernilla sen också fredag till lördag. Men då få Manda vara hos Farmor helt enkelt.

Gjorde en lätt sminkning idag då vi ändå ska åka å handla. Å man behöve rinte alltid se mig i så mörka sminkningar. Ibland gillar jag att göra ljusare också =))

 


Av Patsy - 26 augusti 2012 21:57

  Va glad man blir när man skrivit ett helt inlägg och det försvinner sen. Toppen. Jäkla skit också. Men men bara å börja om igen då.

Va på kupolen idag med Lina. Hade shoppingdag idag med Lina på kupolen. Trodde jag skulle shoppa massor men det gjorde jag inte alls. Men fanns en hel del. Hittade en skit fin t.shirt med Mtv loggan men loggan satt jätte konstigt så det såg ut som brösten va helt snea :P Haha.. Men köpte en fin tröja till Manda. Ja hon har så lite kläder så :P *asg* Nej det har hon inte. Ska börja samla nu till 120 istället. Men Lina köpte en skit snygg väska ialla fall. Och jag hittade ett skitfränt halsband med små döskallar på och ett örhänge. Jag ta det lite lugnt då jag vet att jag ska köpa kläder från Sweden rock.

Vi var även och hämtade marsvinen idag. Va på ett ställe jag aldrig varit på förr. Utanför Falun. Där är det ett par som tar hand om omplaceringar av smådjur. Så vill ni ha så rek jag att ta kontakt med dem. Vi fick med oss 2 marsvin hem som fick namnen Bamse och Lolo. Jätte söta. Hon hade en hel del kaniner också som var så söta. Vad det märktes de ville ha kontakt med människor.


Åh e super uber trött. Ha varit en helg med många besvikelser på människor. Känns som man ha förlorat en hel del som man trodde va vänner. El ialla fall att de gillade gubben min men ja vi får skrapa upp resterna som vanligt. Jag är så gald jag ha Erik. Vad skulle vi göra utan varandra...




Av Patsy - 24 augusti 2012 17:53

Ja nu sitter min nya tattoo där den ska. Är så grymt nöjd. Tyvärr så hade jag inte gått ner exakt det jag ville för att sätta den på sidan av magen men Danne tyckte vi skulle sätta den på skuldran så då fick det bli så. Det vart nog snyggare där också. Det står "Follow the fallen" och det är Danne som la upp den på instagram och jag föll pladask för den. Den passade så bra till min vampyrtattoo texten. Givetvis lyckades jag ändå göra bort mig. Jag va säker vi hade sagt 12 sen fick jag mess där han frågade vart jag va ? För ja hade tid vid 11. What ? Tur jag va inne ialla fall så fick springa bort och be 100 ggr om ursäkt. Dom som känner mig vet jag hatar att vara sen till saker. Och jag bruka alltid vara på plats minst 15-10 min innan så jag vet jag är i tid. Så sen efter det hade jag hemskt ångest. Haha och klumpig som fan. Tror jag snubblade där inne 2-3 ggr. Men nu är det gjort i alla fall =)) Tack tack =))


 

 

Av Patsy - 24 augusti 2012 09:37

Såg i min dagbok att det är exakt ett år sen som vi började med syskonförsök. Hm och exakt nästan ett år sen jag vart gravid faktiskt. Minns känslan än när man såg plus på stickan vad lycklig man va och vad glad man va det hade gått så lätt. Haha snacka om ett hån :/ Lätt !!! Jo tacka fan för det. Lätt var det inte. 3 missfall =(( Annars kanske jag hade haft min lilla knodd nu. Men jag får väl se det så att ödet vill jag ska få ordning först på livet. Nu vill jag ta körkort så jag kan köra runt med Manda hit och dit. Sen vill jag ju byta jobb och få jobba heltid så man ha en bra ekonomi. Vi ha det väl bra nu men jag hade velat lägga undan mer. Det är hus och barn och resor och IVF. Ja allt kostar idag. Men det är väl mina mål innan vi börjar igen. Jag fick Manda när jag va 25. Det är oki. Så andra barnet får väl komma när man bli  32 el 33. Om det nu kommer ett andra barn. Jag hoppas det ialla fall. Men en sak i taget heter det så jag får väl göra så då =))


  

Av Patsy - 23 augusti 2012 09:43

Imorgon är deeeeeet dags... ;) Min nya tattoo och vart jag ska sätta den hänger på en tunn tråd nu. Haha lär väl märkas imorgon då vart det blir ;) Är sjukt taggad i alla fall.
Ska ju även träffa Lina på söndag och ta en dag på kupolen. Kommer nog inte shoppa så mycket utan mest kika då jag ha det mesta till hösten. Manda saknar lite saker än men köpte nu en hel kasse med kläder från Maria på jobbet så kan ta det lite lugnt med att köpa kläder till henne. Är mer ytterkläder. Overall och vinterjacka är det som saknas.


Hittade marsvin nu. Finns tydligen att omplaceringshem i Falun för smådjur så ha skicka mail dit på 2 marsvin som är systrar. Får se om de finns kvar då blir Manda glad =)


Håller även på med planer för festen vi ska ha i november men är så mycket som ska ordnas och jag älskar min gubbe men att ta tag i saker är inte hans starka sida. Inte när det gäller sånt här i alla fall. Så jag for ordna det mesta. Men det får gå det med.

Ha även en annan sak på lur som jag velat göra länge men får hålla det lite hemligt ett tag till för jag är lite osäker hur allt fungerar. Men om det går som jag vill är jag ett steg närmre att få hjälpa till där jag vill vara så att säga. Med ungdomar.


 

Av Patsy - 21 augusti 2012 21:13

Jag ha säkert förr skrivit om min goda pastasallad, el min det är svärmors recept men jag älskar den. Mandas favvo rätt tror jag allt då hon fullkomligt avgudade den idag. Hon sa till mig att mmmm mamma den smaka ljuvligt. Haha det värmer får jag säga ;) Hon är ganska svårflörtad med mat faktiskt. Har blivit. Men ialla fall så får ni mitt recept här.


Fusili kokas.

Bacon steks.


Blanda cream fraiche, chilisås, sweet chilisås, peppar, chilikrydda, tomat i bitar, purjolök.

Blanda sedan i bacon men låt den rinna av på papper först och sedan i med avkyld fusili å rör om.

In i kylskåp en 30 min å mums =))
Jag bruka rosta bröd till el så kan man göra som svärmor och baka pizzabullar till =))


Min ser kanske inte så mumsig ut nu men tod denna bild bara på måfå =))


  


Åh borde egentligen inte ha ätit pasta idag. Min mage ha varit som en ballong nu i 2 dagar. Och jag förstår inte varför. Kolhydrater har jag ätit ett tag nu så jag borde ju inte reagera så här på det. Men poff. Ballong. Som vanligt så tänker man ju alltid, kanske gravid men sen vet jag hur min kropp fungerar och inga tecken annars så nej. Men hoppas det ger med sig ialla fall. Men den känslan ha följt med mig hela dagen så ha känt mig degig idag bara... 

Pratade med pappa idag. Jag sa att jag ville inte uppfattas som ego av människor. Och då sa pappa strunt prat. Man ska vara ego. Det är bra gumman ge folk vad dom tål. Antingen kan dom hantera det el så kan dom inte. Det är bara en som tar hand om dig själv och det är du. Så unna dig att vara ego ibland. Så då tänkte jag. Oki då gör jag väl det och fortsätter ladda upp bilder på mig själv ;)


 



Ovido - Quiz & Flashcards