patsybatsy

Alla inlägg under november 2012

Av Patsy - 27 november 2012 21:47

Jag vet jag ha varit dålig på blogga men jag ha haft ganska mycket runt mig nu bara så känns som man inte haft tid bara. Jag är lite stressad och känner mig lite vilsen med allt. Men på jobbet är d tungt nu. Jag ha väl satt mig på kant med mina arbetskamrat men jag får nog ta det. Jag står för vad jag tycker så tänker inte ge mig på den punkten. Sen får väl hon vara sur då. Jag orkar inte bry mg d minsta men jag hatar tjafs å jag gillar inte ovänskap på jobbet bara. Det hoppas jag glider ut i sanden sen i alla fall.
Sen ha vi haft fullt upp med Ramsey vår nya katt. Det hade gått ganska bra sista tiden men sen började han göra saker han inte fick göra å jag tillrättavisade han då vart han skygg igen. Men sen då försvann han. Jag tog så för givet det va Erik som hade släpt ut han utan att kolla om dörren va stängd. Va å leta igår kväll å grannen letade och jag grät nästan halva natten. Jag vet det låter lamt men jag kände med han på nått sätt från dagen vi hämtade han. Så det kändes som jag hade svikit han på nått sätt. Men sen när jag la Manda hörde jag konstiga ljud från Mandas garderob. Undrade just vad d va som lät. Sen när jag tittar in så sitter han där och titta helt oförstående på mig. Haha jag vart så glad och lycklig för han kom tillrätta igen.
Va å julshoppa idag förresten. Nästan allt färdigt men fan vad drygt att leta efter saker. Man blir helt koko i huvudet.


 

Av Patsy - 18 november 2012 09:52

Jag är så jävla less på höra folk tjata på mig om motion. Ja men när dom även på jobbet sitter å tjatar blir jag less. Jag ha en 5 åring som är full med aktivittet å det räcker för mig just nu. Jag går mer än gärna någon sträcka ibland och säger inte nej att gå om jag behöver när man inte ha skjuts. Inge mer med det. Men jag är INGEN motions människa. Och jag hatar att motionera. Kan jag inte få göra det ?? Vi ska köpa ett gym hem för jag vill stärka ryggen lite men jag gör det i mina egna takt. Inte för att folk tjatar på mig. Vissa tycker om att röra på sig och andra, som jag hatar det. Jag ha aldrig gillat sånt. Inte ens som barn. Jag hatade verkligen gymnastiken i skolan. Redan som barn fick jag håll fort när man sprang och gjorde andra aktiviteter. Nej behåll ni det för er själva om ni tycker om det men jag gör det när jag själv vill inte när ni bestämmer att jag vill !!! Fuck off.... 

Ha nu fått hem en liten kisse. Men herre min skapare om man får uttrycka sig lite religiöst. Vi bestämde innan att vi alla skulle gå in och Erik parkerade bilen. Men när jag kom in i lägenheten så skickade jag snabbt sms till Erik. KOM INTE IN !! 
När vi kom in så stank det rök. Det va så mycket lukt av rök att jag fick ont i halsen. Rethosta nästan. Gubben satt där i köket utan tröja. Man bara, hmm. Tanten pratade med så förstörd röst av rök att jag knappt hörde vad hon sa. Skitigt och kattmat överallt med skålar. 9 katter hade dom. Jo tack d syntes. Min första tanke va att gå på en gång men när jag såg kattungarna så kunde jag inte lämna dem där. Alltså tanten älskade verkligen sina katter men jösses, det va den där sjuka kärleken när man inte mäker hur man lever i misär. Det tog nog 30 min innan hon fick tag i en av kattungarna och då va dom skräckslagna. Tillslut fick vi in hankatten i buren och han vart alldeles uppskrämd. Jag tror faktiskt inte de va elaka mot dem men katter kan inte leva i sån misär. Jag gav henne en slant och vi kom äntligen ut i friska luften. Stackars katt ha väl aldrig fått känna lukt utan rök. Så nu får vi se hur det går för han här hemma. Är lite rädd att han kommer ta med sig dumma vanor att kissa på golv el dylikt men än så länge gömmer han sig mest. En dag i taget som man bruka säga. Men i alla fall välkommen i familjen Ramsey döpt efter min favvis kock Gordon Ramsey =))

Av Patsy - 13 november 2012 22:30

Borde stå på alla 4 och grymta som en gris just nu. Jag har frossa. Jag vet inte hur mycket ni vet om att frossa men det är väl egentligen ganska sjukligt. När jag va deppad som tonåring brukade jag gömma godis hemma och frossa när mina päron inte va hemma. Jag åt så mycket så jag mådde illa. Som ikväll. Fast jag mår nog mer illa av sockerchocken. Ja det vart 6 stycken riskakor och en stor bit kladdkaka. Alltså vi snacka enorm.  Jag skriver detta för kanske när jag läser detta så inser jag vad sjukt det är egentligen. Jag mår så illa nu så det känns som man ska spy. Så varför gör jag det ? Jag tror jag är så van vid det ibland att jag inte ens tänker på vad jag gör. Jag bara äter tills jag känner maten uppe i halsen. Jag ha varit så duktig att inte äta men jag har märkt att det sucssesivt ha kommit tillbaka de sista veckorna med socker och mat. Skäms att läsa det här, men jag måste bara få ur mig det. Kanske jag kan börja om igen på nått sätt. Jag måste bort från mitt gift, socker.... 

 

 

Av Patsy - 12 november 2012 22:33

Haha nej nu börjar min dumma sida komma fram. Ha ev fått tips om kattunge nu. Och vi ska nog åka och titta men åh :P nu vart jag å tänka på allt här hemma. Haha ja men alla mina orkideer. Små katter ska ju springa överallt och hoppa upp överallt :P Va fan också.. Aja får väl försöka vara framme med vattenflaskan när det är fy fy :P Ska även köpa ett kattställning tänkte jag. Men får ta det lite pö om pö liksom =) Ska ju bli utekatt så småningom men får först vänja den vid att komma när man ropa och oss så han inte sticker på en gång =)) Å dessutom måste Kenya och Lady acceptera en ny katt också. Ja vi får se hur det går :P Spännande ;) Manda lär väl underhålla den en hel del ;)


 

Av Patsy - 12 november 2012 12:32

Jag vet inte hur många som tänker på att det finns människor som inte ha det så bra nu och särskillt när det vankas mot jul. Vi själva är kanske inte rika och ja det går mycket pengar vid jul för en själv med. Men jag kan inte låta bli tänka på det finns barn som inte ha någon gran el julklappar. Kannske sitter ensamma och ingen mamma och pappa. Jag håller mig just med tankarna här i i Sverige. Jag vet det finns mycket elände i hela världen men mitt hjärta slår för mitt egna land där det finns fattigdom :/ Fruktansvärt egentligen att Sverige på 2012 talet ska ha fattigdom bland barnfamiljer. Man skäms. Jag är glad på ett sätt jag bara ha ett barn. Vi kan skämma bort henne i precis i lagom mängder och ändå tänka på ekonomin. Hade vi haft 2 barn hade man fått snåla en del säkert. Men jag ha fått ett stort hjärta för dem som inte ha det så bra och inser att små saker kan göra folk glada. Nu tänker många att ja men då vill man skänka kanske mat och kläder. Ja det är säkert sånt här de verkligen behöver, men tänk om man t.ex skänker lite smink å de fåt nått de verkligen aldrig skulle med gott samvete kunna köpa för de vill inte slösa. El kanske som jag nu ska lägga ut i min fb grupp jag är med i, ett litet paket med hårspännen som Manda inte använder. Tänk vad glad den lilla flickan som få detta ska bli <3 Det värmer att veta att man kan göra någon glad med det lilla extra faktiskt ! Så hörrni dela med er i jul och ja egentligen så fort ni tänker att detta ska jag slänga, så stopp. Tänk efter är det nått någon annan kan nyttja?? Jag har tyvärr varit med om att ingen vill ha saker heller. Ha 2 gossedjur nu som jag trodde något barn skulle gilla men ingen ville ha dem och de blir för dyrt att skicka men då gör jag en liten påse till loppisen och kanske där ha de nyttja för dessa saker...

Ge mer och jag lovar du kommer le varje ggr du tänker på att du kanske lyxat til det för något barn el vuxen !!


 

Av Patsy - 11 november 2012 21:46

What för bara några dagar sen va jag in på skopunkten och kollad så mina kängor fanns kvar som jag ville ha. Ja då storlek 40 fanns kvar. Tänkte äsch jag betsäller senare. Ha!! nu när jag var in så poff borta... WTF liksom. Men jag hittade de låga jag ville och jag beställde ett par andra kängor jag hittade, höga. Lite mer vinter stövlar. Har ett par vita men måste ha svarta med liksom.. 


   


Vart puttebilder men det syns lite ialla fall.. 

Är lite störd på folk just nu känner jag. Är lite irriterad på gruppen jag är med i FB som skänker saker. Hm känns som det är barnrumpor som står bakom hela iden och beter sig som det också. Gah.. 
Irritera mig på en person just nu. Jag hade liksom koppla bort hen ( hatar hen men bra att använda om man vill dölja personen ). Men hen är en sån person som man bara hatar egentligen. Skitstövel men ändå så kan jag inte bara kapa banden känner jag. Fan vänner är så svårt att hitta och hen och jag ha faktiskt mycket att prata om men hen gör saker som jag tycker är lite oacceptabelt men ändå kan jag inte sluta vara vän med hen. Men tiden får utvisa vart det hela slutar men jag borde ju säga vad jag tycker och bye bye...


Julen närma sig och jag är inne i min julperiod just nu. Längtar och kan känna smaken av julskinka och känna bubblet av julmusten under näsan. Höra folk skratta och barn jollra och busa. Julmusiken spelar. Herre gud. Bara att få sätta sig ensam i en skön soffa med ett glas vin och julmusik få mig att få gåshud... Im a sucker 4 christmas =))


Av Patsy - 11 november 2012 03:57

Jag ha varit så dålig att skriva i bloggen sista tiden men är lite less på bloggar överlag måste jag påstå. Tycker att jag tappade fokus också på vad som gäller med min blogg och varför jag har den. Jag ha den för jag vill skriva av mig inte för att jag vill synas för andra... Men kanske man kan komma igång igen lite smått nu. Ha skrivit mycket i min vanliga dagbok dock.


Vi ha då haft festen som man väntade på så länge och nu är det 1 vecka sen den va. Det är ju inte klockt vad tiden rusar iväg för en. Men ja nu är jag 30 fyllde ja. Känns oki får jag erkänna. Ingen större fara så faktiskt. Men festen va skitlyckad faktiskt. Jag va grymt nervös innan för att skulle stämma men det gick bra. Vi fick två avbokningar samma dag men vi hade väl runt 13 gäster. Å storebror kom också =)) Vi hade öl och vin til maten men fasiken det räckte ju till hela festen i alla fall. Jag bjöd på förrätt men den vart inge bra. Brödet hade legat lite för länge och blivit lite gummiaktigt. Men det gick ner. Förrätten bestod av rostat bröd med cream fraiche, räkor, dill och lite citron saft på. Sedan hade vi tacosbuffe kan man väl säga. Så fick folk plocka vad dom ville ha för mat där. Till efterrätt hade vi muffins som jag hade bakat och kladdkaka med grädde. Å framme stod godis och chips hela tiden. Folk blev i alla fall laddade och hade jäkligt kul vad jag kunde se. Vi hade lekar hela kvällen mellan lag Erik och Lag Patsy. Det blev oavgjort :P Men jösses vad kul att se folk släappa loss. Vi fick ihop 3500 ungefär i presentkort på Elgiganten så en tv blir det snart hem. Fick även en jätte fin orkidee av min jobbarkompis Lina =) Vi tog inte så mycket kort men fick en del kort av Mirva som jag tänkte lägga upp här men om ni har mer kort som var med skulle jag vara tacksam för dem så skicka gärna till min mail : Lizard19@spray.se


Karin mästare på lekar =))


Gubben å jag med grannen Fossa som hölls sig ganska lugn =)

 


Här sitter jag och tror de sjunger för oss här ;)

 


Lag Patsy ni rockar!!!

 


Brossan försöker komma underund med hur fan man sätter på sig en klänning

 



Kärleken min <3

 


Sanny som sen vände på denna äggvita så han fick den på sig och resten åkte ut på golvet :P

 


Johan dividera över nått som säkert är mycket viktigt ;)

   

Av Patsy - 2 november 2012 21:10

Ja men vilken vecka det varit här hemma i Harnäs. Jag ha fyllt år, el det va förra veckan :P Haha varit 30 länge nu ju. Men i alla fall så ha ju mamma och pappavarit här nu under veckan. Vi ha varit i Blg och ätit massor med god mat och pappa ha skämt bort oss med smoothie varje kväll. Kanon gott. Vi ha shoppa men mamma slog loss denna ggr. Vi ha myst och pratat. Jag älskar verkligen när vi är tillsammans. När dom åkt känns det så tomt i hjärtat och det saknas nått här hemma på kvällen när vi sitter och skratta och busar. Men ja det är ju som det bruka. Allt roligt har alltid ett slut tyvärr :/
Men nu är allt som vanlgt igen. Nej det är de ju inte. Jag ha haft häcken full nu. Vi ska ju ha fest imorgon. Våran födelsedagsfest. Så va i lokalen idag och gjorde ordning för imorgon... Jösses... Att det va så mycket pyssel. Jag är förvånad varje ggr man ha fest men sen glömmer man så lätt hur mycket det va när man se hur kul folk har =) Åh men blir alltid nervös att det inte är bra nog. Är maten oki ? Ha dom kul ? Kommer dom tycka att usch.. Nej jag vet löjligt men men ... Jag längtar i alla fall att få träffa alla och bara njuta av en lugn skön kväll i vänners sällskap..


 

Ovido - Quiz & Flashcards