patsybatsy

Alla inlägg under juli 2012

Av Patsy - 30 juli 2012 15:17

Nej nu ska jag vara bitterfitta så det bara skriker om det. Jag hatar sanningen. Nej kanske inte så drastiskt men jag vill inte veta sanningen jämnt!!! Alla tar så förgivet att man vill veta sanningen men varför vill man veta det jämnt? Beror väl på lite vad det är. Gör någon mig till åtlöje helt så ja då vill jag veta innan hela stan skratta åt en el nått dylikt om man säger så. Men nej jag vill inte alltid veta allt. Ibland kan det vara skönt å bara slippa veta. Kan även tyckta det är ego ibland. Bara för den andra personen ska må bättre och berätta för att lätta sitt hjärta är det väl inte jag som ska må dåligt. Nej va tyst med dig och behåll ditt svarta hjärta. Ibland är det skönare att begravas med hemligheter som man inte alltid behöver dela med sig om till världen. Hur mycket ha vi inte gjort i ungdomen som man inte berättat för sina päron. Skulle dom må bättre av att veta hur många ggr man svikit dem utan att dom vet, nej verkligen inte. Jag vill inte veta sen när Manda blir ungdom. Jag vill att hon ska kunna berätta saker för mig men om det är nått som hon väljer att undanhålla så vill jag inte veta det senare tack. Och nu till det känsliga ämnet. Nej jag vill inte veta om man min karl i fyllan gör ett snedsteg. El råka göra bort sig på nått sätt. Är väl skilland om man lever i ett förhållande med någon bakom min rygg el nått sånt. Ja då vill jag veta el han får känslor för någon, ja då vill jag veta. Av princip. Men vi är alla olika och alla funkar olika. Jag ha varit bränd förut av sådan och mådde jag bättre av det. Nej jag önskade så att jag slapp veta det. Kanske man inte hade mått så dåligt vissa tider i sitt liv då. Jag önskade så också att jag hade hållt tyst om min svartaste mörka hemlighet. Jag tror jag gjorde mer skada att berätta än att jag inte hade gjort det. Berätta för andra hur du funkar så får människor respektera det helt enkelt. Så här funkar jag respect it please....  


 

Av Patsy - 29 juli 2012 18:14

Ja nog fasiken är man trött idag så här dagen efter. Va hemma halv fem så man va bra ömm och trött. Gå i höga klackar är ingen dröm längre sträckor. Vilken kväll vi hade. Vi hamnade på Harrys. Va jätte lugnt när vi kom men vi va bra laddade ialla fall =) Vi pös ner och beställde första drinken för kvällen =) Va nice med lakris... Sen gick vi upp och hamnade vid ett gäng killar från Nybro. Helt oki gäng med många skratt ;) Vi dansade en hel del den kvällen. Jösses. Dansade med killar och tjejer och öste som bara den. Jag ville absolut inte åka hem så kul hade jag. Jag kände liksom att jag verkligen kunde slappna av och ha roligt till 100. Va länge sen. Men shit kom hem halv fem och gick upp 8 på morgon. Trött som ett as. Men en sak är säker Lina, vi kommer alltid ha Harrys ;)


 

Av Patsy - 28 juli 2012 08:33

Vi satt alla och tittade på tv igår och helt plötsligt börjar det spelas musik och en massa grabbar sjunger med. Va ett jäkla liv men alla sa ju här hemma att till 22 är det ju lugnt att de får spela. Mamma och pappa bor i ett sånt område där det är en massa hus brevid varandra så ljudet studsar fint här mellan husen. Men kan erkänna att när jag la mig va jag lite irriterad de spelade än och dånade. Va mest förbannad över om Manda skulle vakna liksom. Men tillslut så kom polisen och stängde ner festen. Men jag stod och lyssnade när de kom och jag tror att grabbarna vart lite chockade. De sänkte volymen och bad om ursäkt. Haha jaja d är väl som det är men man somnade runt 01 inatt tyvärr. Nu är det ju så att Lina och jag ska ut ikväll istället ;) Haha men tyvärr är det ju så, när man själv festa tänker man inte på vad dryg man är egentligen. Men när man är nykter då är det skit jobbigt ju :P


 



Av Patsy - 27 juli 2012 08:40

Jag vet inte varför jag ha sådan skräck att komma hem. Skammen ?? Jag som trodde jag skulle plugga nu men tydligen ville inte ödet det. Så då får det bli mitt andra mål då. Ta körkort. Kanske öppnas nya möjligheter med det. Jag tror inte jag orkar jobba natt mycket längre med allt pussel med våra skift och bara det faktum att man vill jobba mer. Men jag vill inte jobba dag inom vården för min rygg palla bara inte alla tunga lyft. Men jag e envis. Hur många gupp jag än stöter på tänker jag inte ge mig. Jag brukade alltid ge mig fan på att ta det jag ville ha och jag tänker fortsätta med det. Jag ger mig inte med barn heller. Vi kanske måste vänta med det lite men jag ska ha en knodd till banne mig. Ingen jäkla ekonomi ska hindra mig. Vem vet kanske vi vinner på på triss, ja el hur.. *suck* Nej bara å vänta och spara som vanligt men det är därför jag vill ha ett heltidsjobb. Hur ska man annars spara större summor.. Jag blir 30 i år och det är ingen ålder för barn nr 2 absolut inte men suget, det är enorm och Manda blir äldre. Oki nu är hon van att vara ensam men ändå... Snälla låt allt vända nu...


  

Av Patsy - 26 juli 2012 20:09

Hittade äntligen ut till Saxnäs idag på Öland. En av de finaste sandstränderna på Öland. Men det vet allt folk. Campingen där va full och överfull kan man väl säga. Bilar till en förbannelse. Å folk på stranden som kryllade som myror där. Va alla dialekter man kunde höra. Manda hittade en flicka som hon kunde leka med. Va så kul å se henne där i vattnet med sina leksaker och den andra flickan. Lina kom ner och åt lunch med oss där också. Mina ben vart solade idag för jag vågade inte sola mina armar. Dom är röda och ömma. Men va en skön dag efter allt stress på morgon efter att hitta badshorts för Erik.

Shoppade med Lina idag. Ohlala hittade 2 par skit snygga skor. Ett par stövlar som hade kostat 1000 spänn. De va svarta med hög klack och satt som ett skinn till. Jag va så glad för dem. Sen hittade jag ett par stövletter. Lika sexiga dom. Åh jag älskar skor <3 Lite kläder till manda vart det. Men ha inte hittat varken höstskor el fodrat regnställ till Manda. Men ska kika ner till secondhand affären här i Förlösa tänkte jag.


        

Av Patsy - 26 juli 2012 07:26

Köpte nytt lack igår. Metallic färg. Helt klart en skit snygg färg men penseln värdelös. Super tunn pensel. Tog fasiken 20 min att måla dem... Från depend.

Av Patsy - 25 juli 2012 20:00

Idag ha det varit en super härlig dag får jag säga. Vi tog cykelbåten över till Öland. Va så skönt att sitta där uppe på båten och ha bara havet runt sig. Va verkligen avkopplande som Lina sa. Vi kom fram och gick in på Hasses grill och beställde oss lite mat sen satt vi där i hamnen och tittade på båtar och folk. Va så mysigt och solen sken på oss där. Sedan tog vi båten tillbaka igen och då satt vi längst fram i fören. Vattnet for runt oss och man såg små båtar över hela sundet.


Tog en oss en tur till köpcenter Giraffen. Va in på change och köpte mig 2 nya BH:ar. Ja 2. Hm tjejen va duktig att sälja men behövde egentligen en vit men vart en svart nyinkommen modell som åkte med hem också. Så får väl skippa att köpa stövlar nu istället ;)

Åkte över till Öland sen igen och följde med pappa på en tur i bussen. Han hade så tråkigt så vi livade upp han lite med sällskap. Gårdby är i alla fall en väldigt stillsam by, så stillsam så man undrade om det ens bodde folk där...


   



Av Patsy - 25 juli 2012 08:58

Jag måste vara freak när man köper barnsaker bara för det är vampyrer. Men barnasinnet kvar sa vi va. Så jag köpte denna nyckelring med vampyrtjejen. Fundera skrpt på att köpa dockan och ställa upp hemma bara i sovrummet. Börjar få så mycket saker hemma med vampyrer så måste nog snart köpa en hylla för allt. Men jag älskar vampyrer. De insperera mig. Denna gången vart det en liten sak för nyckelknippan =))


 



Ovido - Quiz & Flashcards