patsybatsy

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Varför fatta inte folk ??

Av Patsy - 18 november 2012 09:52

Jag är så jävla less på höra folk tjata på mig om motion. Ja men när dom även på jobbet sitter å tjatar blir jag less. Jag ha en 5 åring som är full med aktivittet å det räcker för mig just nu. Jag går mer än gärna någon sträcka ibland och säger inte nej att gå om jag behöver när man inte ha skjuts. Inge mer med det. Men jag är INGEN motions människa. Och jag hatar att motionera. Kan jag inte få göra det ?? Vi ska köpa ett gym hem för jag vill stärka ryggen lite men jag gör det i mina egna takt. Inte för att folk tjatar på mig. Vissa tycker om att röra på sig och andra, som jag hatar det. Jag ha aldrig gillat sånt. Inte ens som barn. Jag hatade verkligen gymnastiken i skolan. Redan som barn fick jag håll fort när man sprang och gjorde andra aktiviteter. Nej behåll ni det för er själva om ni tycker om det men jag gör det när jag själv vill inte när ni bestämmer att jag vill !!! Fuck off.... 

Ha nu fått hem en liten kisse. Men herre min skapare om man får uttrycka sig lite religiöst. Vi bestämde innan att vi alla skulle gå in och Erik parkerade bilen. Men när jag kom in i lägenheten så skickade jag snabbt sms till Erik. KOM INTE IN !! 
När vi kom in så stank det rök. Det va så mycket lukt av rök att jag fick ont i halsen. Rethosta nästan. Gubben satt där i köket utan tröja. Man bara, hmm. Tanten pratade med så förstörd röst av rök att jag knappt hörde vad hon sa. Skitigt och kattmat överallt med skålar. 9 katter hade dom. Jo tack d syntes. Min första tanke va att gå på en gång men när jag såg kattungarna så kunde jag inte lämna dem där. Alltså tanten älskade verkligen sina katter men jösses, det va den där sjuka kärleken när man inte mäker hur man lever i misär. Det tog nog 30 min innan hon fick tag i en av kattungarna och då va dom skräckslagna. Tillslut fick vi in hankatten i buren och han vart alldeles uppskrämd. Jag tror faktiskt inte de va elaka mot dem men katter kan inte leva i sån misär. Jag gav henne en slant och vi kom äntligen ut i friska luften. Stackars katt ha väl aldrig fått känna lukt utan rök. Så nu får vi se hur det går för han här hemma. Är lite rädd att han kommer ta med sig dumma vanor att kissa på golv el dylikt men än så länge gömmer han sig mest. En dag i taget som man bruka säga. Men i alla fall välkommen i familjen Ramsey döpt efter min favvis kock Gordon Ramsey =))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards