patsybatsy

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Jag återföds

Av Patsy - 6 maj 2013 21:16

Jag ha varit kass på att blogga men mitt privatliv ha liksom känts just det privat. Jag gillade inte tanken att hänga ut mig själv längre. Sen att man jämnt ska jämföra bloggar med varandra. Det är som att man druknar i alla bloggar som finns. Jag orkar faktiskt inte läsa dem om jag ska vara ärlig.  Jag kräver inte att någon ska läsa min heller. Jag kommer inte hänga ut mig personligen på bloggen som jag gjort förr. Jag tror den kommer användas helt enkelt för att skriva ner ord som jag behöver skriva ner. Jag har ha så mycket känslor i mig som jag behöver få utlopp för ibland. Som många vet skriver jag dagbok men jag skriver min sanning där i men inte mina texter som jag vill få ut ibland. Idag tänker jag på en omöjlig vänskap och orden kommer att handla om det.


Någon så olik mig men ändå så berör du ställen som ingen annan gjort
Du når in i mig som ingen annan gjort förr

Jag vet det är förbjudet att gå in på din mark och kalla dig vän
Du känner en enkel känsla för mig medan min känsla komplicera allt
Jag är nått du ha i överflöd av och säkert många bättre
Du är nått jag inte ha överflöd av och knappt någon bättre

När du berör mig känner jag värme, bara värme
Jag vill att du håller om mig och tala om för mig att vi för alltid kommer vara där för varandra
Tänk att någon skickade mig en gåva, en gåva så vacker men nyckful
Du ler du tar du lämnar, bye bye and goodbye
Förvirrad av din vändning sitter jag här nu med ett hål i hjärtat
Du berörde mig på så många plan, våningar jag inte ens viste jag hade

Så skör är själen vi har, känslor i överflöd
Alla kan inte glömma och gå vidare och låtsas
Jag minns dem alla, ansikterna som passaerat mitt liv
En vän, en älskare, en partner, en jobbarkompis, en vänlig själ
Jag minns alla och kan inte glömma dem som berör mig
Du finns här i hjärtat inristad i min själ

Lev som du vill
Men säg inte ord du inte menar 
Du ler, och kramar mig för att sedan vända och lämna allt du vet om mig
Vi har funnits vi har känt vi ha pratat vi ha skrattat och även tårar ha fällts

Jag sitter ensam kvar med ett hjärta i min hand som en vän satte pilen i
Händer blodiga men det borde vara dina 
Du ha besudlat allt vår vänskap stod för och det är en blodig röra
Det enda du behöver säga för att läka mig är jag är din vän, jag finns 
Ropa bara mitt namn och jag lovar jag finns där för alltid, dom orden ska du yttra
Jag ropar för full hals men jag drömmer mig bort nu
Vi fanns vi levde vi hade vår tid tills du fyllde min plats med någon ny
Bye bye and goodbye 4 ever

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards