patsybatsy

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Ibland önskade jag att man kunde se framtiden

Av Patsy - 29 september 2013 14:55

Det är så fruktansvärt jobbigt att inte set framtiden ibland. Tänk om man kunde sia om den och veta exakt vad som väntar en där framme. Om man tar rätt beslut om det en eller det andra. Jag vet inget och inte du heller. Det enda man vet är vad man känner här och nu. Det är hemskt jobbigt att såra människor eller att man gör nått som man egentligen inte menade att göra för man helt enkelt tror på en framtid som kanske inte riktigt inkludera dom man har i sitt liv just nu. Det är synd att den som är beslutstagaren ska bli ett svart får faktiskt. Istället för att hyllas för den som lägger fram problemet så blir det istället att man hatas för det man just vågar ta fram problemet. Det är inte lätt att vara människa ibland med tunga beslut på ens axlar. Man tror så många ggr man gör rätt sen blir det fel ändå. Men jag anser att man måste utgå ifrån sig själv och ingen annan. Man ska aldrig jämföra sig med andra för man är en egen individ. Visst kan man väl om man vill lyssna på liknande saker men man kan aldrig sätta in sig i en annans persons historia. För det är just deras inte ens egna. När man skapa mönster så skapa man unika mönster för sig själv. Mina mönster är nog mest upp och ner för det är så det känns i mitt liv. Antingen är allt uppåt eller så är allt neråt. Jag tror aldrig man haft en jämn linje direkt i livet. Fast samtidigt så kan jag känna att det blir tråkigt att gå på en jämn linje hela tiden men dom där topparna och dalarna kanske kan neutraliseras lite med en jämn linje emellanåt. Jag kan inte förklara mer än att mitt förflutna med alla saker man bär på eller ha varit med om, både bra och dåliga ha format mig till den jag är idag. Och då måste jag också stå för den jag är. 
I den långa loppet hoppas man ju ändå att människor är med på hela resan men är dom inte det så får man se dem som en bra del av sitt liv då. Jag lämnar aldrig en människa, för jag minns dem alla som betytt nått för mig. Men inte alla ha klarat av att följa med helt enkelt.
Nej livet är inte lätt och man vet aldrig vad som väntar bakom ett nytt hörn. Det kan vara solen som lyser eller en iskall vind. Men det viktigaste är att man följer sin egna väg och hoppas den förgrenar sig med andras vägar som också är på väg till det mål som en själv. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards