patsybatsy

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Jag har ingen ork längre

Av Patsy - 6 januari 2014 18:06

Tänk att det ska ta 11 år för en att fatta allvaret i den sjukdom som finns i kroppen. Hypotyreos. Kallar den för Hypo kort och gott. Eller så säger jag underfunktion av sköldkörteln. Ja hormonellt. Underbart. Men vad gör man. Bara å leva med det. Dimman i huvudet är fruktansvärd jobbig. Jag kan inte tänka klart. Det är som att alla tankar är i en dimma. Min ork är borta. Blir trött av lilla minsta. Har värk i leder. Mest händer och benen. Mina fötter och händer somnar på nätterna nu ofta och jag vaknar av obehag. Får ingen sammanhängade sömn alls numera. Men jag är inte bitter ;) Nej men det är vad det är. Har en telefontid med läkaren imorgon så får se om man jag kanske kan få en Dr som bry sig faktiskt. Ju mer jag läser i den grupp jag har gått med i när det gäller Hypo så blir jag mer rädd av hur det sopas under mattan. Ska man verkligen behövas sopas under mattan för Dr är för okunniga? Ja vad vet jag. Men nu är det som det är och jag får helt enkelt ta en dag i taget. =)

Skolan kryper på igen. Ha slappa rejält nu dessa veckor men nu är det dags att inse allvaret faktiskt. Bli nog ett par timmar hit och dit igen. Känner mig trött redan ;) Har gjort en del men att sammanfatta som dom vill är inte min bästa sida men jag hoppas jag har lärt mig något av de gamla arbeterna.

 
 
Ingen bild

Malin Thomas

9 januari 2014 19:33

Men jag hade ingen aning om att du hade problem med skoldkortlen??? Jag har undrat om
De e de som e fel pa mig a har antligen, efter TRE amanders tjat fatt mina papper ifran dok att jag FAR ta nya blodprover MED T3, for de har inte gjorts innan,
Utan bara ths, dom sist lag lite hogre (0.90) an i sommras nar jag va nere pa 0.55, har du hogt eller lagt?? Usch de e inget roligt att inte bli trodd
av dessa lakare, a konstant bli nekad prover, eller vard over huvudtaget,
Hoppas dom kan losa de for dig sa du far ordning pa mediciner,
Sa du kan fa ma battre.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards