patsybatsy

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Patsy - 3 september 2012 21:55

Jag har blivit galen på beg kläder. Å ha kommit på NU vad praktiskt det är att köpa en hel kasse med kläder från folk =) Fan de växer så fort i denna ålder ( hon är 4 år ) så det går åt. Jag la undan själv 5 plagg häromdagen. Hon blir längre och behöver kläder helt enkelt. Å jag kan inte sluta handla heller till henne. Jag älskar att shoppa kläder till min jänta. Min ängel el lilla monster beror på vilket humör hon är på. Tror hon har kommit in i en jobbig ålder igen för nu är det hysteriskt för lilla minsta. Idag va mamma ful. Mm så snäll hon är. Men ialla fall hennes garderob är ganska så full för hösten nu ialla fall. Nu letar jag ytterkläder. Behöver jacka och egentligen regnkläder fodrade. Men ska kika runt lite å se om man hittar nått. Manda ha faktiskt sagt nu att hon behöver inte bara rosa kläder utan tycker även om andra färger också. Känns bra att hon äntligen mognat för det =))


 

Av Patsy - 3 september 2012 13:08

Fick hem nya willys bladet idag och hittade 2 nya recept att testa. Hittade även ett annat recept i ett annat blad jag ska testa. Tänk att man vågar efter varit så anti mot mat så länge. Nu känns det bara kul även om man misslyckats ibland.
Känner det är mycket här hemma på gården nu som ska göras. Ibland undra jag om man tagit vatten över huvudet med gård och hus. Det ska klippas och skötas. Buskar ska tirmmas ( vilket jag helt enkelt inte orkat i år ) Nya saker ska planteras. Man ska sköta om trädgården. Staket ska upp el häck. Det ska på grus på gången. Ja det är massor. Ibland vill jag bara ha tillbaka en lägenhet men samtidigt när jag tittar ut över allt så är jag ändå stolt över vad jag har. Över vad man åstadkommit hittills. Nej det är mycket jobb och vissa år gör man mindre och andra år gör man mer. Så är livet bara. Man blir aldrig färdig. Ingen bli någonsin färdig helt enkelt.
Nej är väl dags att ta tag i det där ofärdiga så man blir färdig en liten bit till i alla fall..


 

Ovido - Quiz & Flashcards