patsybatsy

Alla inlägg den 30 september 2012

Av Patsy - 30 september 2012 09:52

På Fb finns en grupp där man kan skänka saker som man inte behöver. Jag får för mig att man gör nått gott där. Jag bruka skänka saker där men om frakten går på mer än 12 kr bruka jag ta betalt för frakt. Annars bruka jag bjuda på frakt när det ligger på 6-12 kr. Är mest smycken och så. Tyngre saker får de komma och hämta men då lägger jag ut det i min grupp som jag har. Den är lite trög och vill inte komma igång men är det menat så kommer det igång allt. D tror jag. Jag fundera på att starta en grupp för oss som gjort IVF. Jag letade men hittade ingen. Säkert för att det finns på familjeliv men jag håller inte till där längre. Tycker det vart lite hetsig stämning och för många experter helt enkelt. Inser det snart är dags att börja igen med det men ja.. Kanske vore bra med en grupp. Men för att gå tillbaka till skänkes gruppen så hoppas jag innerligt att det verkligen är människor som har det dåligt som tar emot dessa gåvor. Känns lite surt att skicka gåvor till folk som faktkskt kan köpa själv. Men känns bra än så länge och verkar vara människor som verkligen bli tacksamma. Jag har ju insett att vi människor överkonsumera nått så hemskt. Jag säger inte det är fel att köpa kläder, nya. D gör jag ju jämnt. Men varför inte köpa beg t.ex till barn när de växer el mixa, beg och nytt. Och köper man nya kläder, sälj dem vidare sen de du inte använder el skänk till någon som verkligen behöver. Känns som man gör nått gott i alla fall =))

Ah nu till nått helt annat. Jag va in på finset häromdagen. Jag gillar egentligen inte den bloggsidan för en del bloggar de går bara på pengar, utseende och hur mycket de festar. Men mitt bland detta så hittade jag en ung killes blogg. Jag fastnade ganska fort då jag förstod det här va en kille med mål i livet. Och ja mycket handlar om utseende för han är modell men när man läser hans blogg så förstår man att pojken ha huvudet på skaft. Jag gillar att läsa ungdomars bloggar, för dels kul med ungdomar som har mål, sen vill jag förstå dem. Då jag vill jobba med ungdomar, yngre vuxnar. Så kika gärna in till denna killen och följ hans blogg: 

finest.se/Jonathanjohansson


Wtf gick inte att klistra in länk men ni får kopiera då ;) 

 


Ovido - Quiz & Flashcards