patsybatsy

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Patsy - 5 augusti 2012 19:53

Vi hade våran sista gemensamma semester dag idag. Ha absolut inte gjort nått roligt alls på det sättet och jag fira nu med att sitta i soffan och softa. Tog en tur till Schisshyttans vandringsled. Ville bara röra på mig i naturen lite och jag älskar att vandra bland gamla hus. Min själ finner frid på sådana ställen och jag lovar och svär att jag kan höra hur det va förr på dessa ställen. Jag kan nästan se folk springa runt och hur det var. Men naturen va helt otroligt vacker där omkring.


     


Vi åkte vidare därifrån sen och Erik tvärnitade och backade tillbaka på vägen. Oj sa han kolla vilken get. Get ?? va fan snackade han om. Menade han kanske det va en älg i skogen el vadå ? Jag fattade nada. Sen stannade han och öppna dörren och visar då på vägen en orm. Uscha. Men jag vet inte alls vad det är för orm el snok.

 


Jag nämnde tidigare att jag hittade en fin tavla häromdagen med bra text. Jag gillar egentligen inte sådana tavlor för jag hatar verkligen chabby chick ( låter ju även dumt när man säger det ) men jag fastnade för denna text och kunde verkligen inte låta bli att köpa den lilla tavlan. Hänger i hallen nu.


 

Av Patsy - 5 augusti 2012 13:41

Efter allt skit det har pratats om Mcdonalds i Ludvika ha jag undvikit just att ätit där. Men idag så kom den lilla prinsessan fram till mig (dottern) och sa, snälla mamma det var så länge sen vi åt där kan vi inte äta där. Hm jag hade väl egentligen ingen lust alls men oki för den här gången. När vi steg in där slog det mig direkt kommentarerna som hade skrivits om Mcdonalds i Ludvika. Någon hade skrivit att ja man ser ju vilka folk som äter där, det är en viss typ av människor. Vi fick vår mat och satte oss och jag började studera. Viss typ av människor. Vilka är då dessa människor som äter här på Mcdonalds. Jag fann att mitt svar va blandat. Där va ju den vanliga klicken med ungdomar. Tjejer och killar i en grupp som stod och fnittrade med sina mobiler i handen. Idag va det dock familjerna som tog över. Där fanns den sorten med många barn. Turister med barn. Sunkiga familjer med barn. Ja barnfamiljerna tog över. Kom ibland en enstaka man beställde en kaffe el hamburgare och gick ut igen. Nästan snabbt som att nej ingen får se mig här inne. Personalen betsår av allt från 18 - 40 års människor. Idag var det en somalisk flicka som jobbade där. Manda spillde ut sin dricka och jag bad snällt om ursäkt och om de kunde torka upp det. Flickan såg på mig med tom blick och sa inget. Hämtade moppen och torkade upp. Jag bad om ursäkt igen och sa nått snällt men flickan tittade bara på mig och gick iväg. Förstod hon ens vad jag sa ? Va hon i Mcdonalds koma ? Jag vet inte men sen kollade jag på de andra i personalen och helt plötsligt skrämde dom mig. Deras små leende som de gav kunderna. Såg nästan onda ut. Människorna bakom som gör hamburgarna som kikar upp ibland, nästan som att där är den där jävlen jag hatar så hans burgare blir nerspottad. Jag fick nästan panik nu och började känna mig kvävd där inne. Tjocka mammor som skrattade med hela munnen fylld av pommes och ungarna som vrålade och sprnag runt med sina små läskiga ballonger. Panik nu. Frågade Manda om hon va färdig. Ja det va hon så slängde allt skräp och puttar upp dörrarna för att pysa ut men dörrarna va tröga att få upp. Nästan som att de ville hålla oss instängda, tvinga oss att köpa mer läskig mat. Jag puttade till lite extra och den for upp och ut kom vi. Solen sprack upp bakom molnen och vi tog oss fram till mopeden och for hem. Jag kom fram till en sak. Mcdonalds är en sekt. En sekt som försöker fånga de svaga och hungriga. Aldrig mer Mcdonalds...


 

Ovido - Quiz & Flashcards