patsybatsy

Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Patsy - 19 augusti 2012 22:24

Det är så skönt att skriva blogg ska jag säga er. Ibland får man bara sånt utlopp för alla känslor sen kan man lägga sig nöjd i sängen och somna. Man ha sagt sitt. Idag är jag lite frusterard här hemma. För vad vet jag inte? ha bara dom känslorna i kroppen just nu. Nästan att man vill ta ett spring runt huset för att skaka av sig el en omgång med boxningen. Men dags att sova sen får man se hur det känns imorgon. Mycket skoj denna veckan. Tattoo och träffa Lina på kupolen. Klippa Manda och annat skoj =)) Längtar att ännu en vecka få leva och njuta av att man är frisk och ha en underbar dotter <3 Dont hate just love <3

 

  

Av Patsy - 19 augusti 2012 04:15

Hur ör det egentligen med denna vikt. Ju mer jag ser mig omkring börjar jag se vad vikten påverkar ens attityd. Jag och gubben ha ofta prata om detta hemma. Många som är mer runda och sen går ner i vikt blir helt plötsligt väldigt medvetna om deras utseende. Inget fel i det egentligen men ibland är det som att det slår över helt. Dom börjar visa upp sig, byter partner och många blir märkvärdiga. Jag gillar inte sådana människor. Jag älskar människor som är genuina och sig själva. Och det spelar ingen roll om dom är smala el tjocka. Har sett många runt mig som just blivit smala el välbyggda efter fetman. Pappa t,ex. Han va chaffis förr och hade rejäl mage. Han fick diabetes och då tror jag han insåg att han inte kunde leva som han gjorde längre. Vart en stor förändring och magen försvann från lilla pappa. Men han är samma lika ju =)) Lina va också så extremt duktig. Hon gick ner från storlek big till 36. Men hjärtat förblev gott liksom. Ser även kort på folk som har gått ner mycket. Man bli ju imponerad men det är synd det ska stiga många åt huvudet. Jag bruka säga till Erik, att det spelar ingen roll om du ha mage el inte för du får mig alltid att skratta och det gör dig vacker...


Men jag kan nog säga att jag ändå förstår människor på ett sätt. Jag ha inte varit smal sen jag gick i nian. Då vägde jag 59 kg och va 1,73 lång. Jag va på gränsen till att väga för lite. Men idag skulle jag nöja mig om jag kom ner till 70 bara. Jag är på god väg. Jag lovade mig själv att kommer jag ner till under 75 då ska jag sätta mina nya tattoo på sidan om magen. Annars får jag sätta den någon annanstans. Det är lite komiskt hur fetma lägger sig olika. Jag ha ju tyvärr den där manliga fetman som lägger sig på magen. Sjukt drygt får jag säga. Magen och ansikte. Att få mage som kvinna känns inte kul alls. Men snart kanske man vågar visa sig i bikini. Vadå beach 2013 el ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards