patsybatsy

Alla inlägg under januari 2014

Av Patsy - 22 januari 2014 12:17

Nya Riddick ha kommit ut. Ganska fett jag ska köpa den filmen. Hade velat se den på bio men men få ta det nu på hemmatv. Men det går det med. Få bli myset på söndag. Jobbar nu fredag och lördag natt. Men känns oki.
Sitter i skolan å testa att blogga från mobil. För små knappar och för mycket att säga. Det bli jobbigt.
Så jag säger inte så mycket mer!!

Kolla nya Riddick filmen :)

Av Patsy - 21 januari 2014 20:10

Ja nu är jag inne i den där perioden då jag helt enkelt inte kan säga nej till gott. Kakor och chips och ostbågar. Har inte den styrkan att säga nej nu bara. Jag ställde mig dock på vågen och hade faktiskt tappa lite så är ingen panik med vikten. Ligger där jag ska ligga i vikt men jag kan inte falla ner i gropen igen för det söta. Fast det har jag nog gjort eftersom jag inte kan sluta äta nu. Jäkla jul som gjorde det....  

Har lite roliga saker nu som väntar. Delsa ska jag till Stockholm vilket jag ser fram emot. En ensam natt borta. Jag ska unna mig god mat och ev kanske boka in mig på någon massage. Jag är grymt sugen att prova massage. Ingen jäkla thai massage men nått annat. Och dessutom givetvis ett besök på min rockbutik. Måste inhandla lite nya småsaker. Mer ringar andra och accessoarer. 

Dessutom så har jag bokat en resa ner till Kalmar. Vi är några från högstadietiden, el ja hela 0-9 gick vi tillsammans, som ska träffas och käka mat och prata minnen =) Jag ser fram emot det för vi är ett gäng som trivdes bra i skolan tillsammans. De övriga kan jag inte säga nått om. Har ingen lust el framtida lust att träffa dem igen.... 

By the way snart dags för mig att tatuera mig igen. Ska faktiskt boka tid nu för en bentatuering. Jag har ett ärr som jag vill tatuera över. Och jag har den perfekta tatueringen som jag vill göra. Har velat göra den ett tag för den är såååå cool. Och nu finns det plats. Benen har inte varit så där jätte stor favvis att tatuera. Inte för jag inte tycker det är snyggt men jag föredrar att ha mina tattoos där dom syns. Och jag visar inte mina ben så ofta så känns som man inte får visa upp dem då. Annars får jag väl gå o kort kort hela tiden :P Haha... 

Av Patsy - 19 januari 2014 21:48

Jag är helt slut mina vänner efter dagens fest med 13 ungar. Och vuxna. Men det vart en lyckad fest. Manda vart glad och barnen va glada. Hoppas jag iallafall. Sockerruset gick högt kan jag lova. 

Ja och det var ju maskerad. Manda vart en älva och jag isdrottning. Vad jag älskar att klä ut mig och sminka mig. Det är som halloween liksom. Jag hade kunnat göra nått kul varje dag men jag e ju faktiskt 31 numera så man kan inte leka klä ut sig varje dag. 
Men lite bilder kan jag dela med mig av...

 

       

Av Patsy - 18 januari 2014 20:34

Jag har farit runt som en idiot idag kan jag lova. 4 affärer i Borlänge bara. Kakor, korv, pynt mm mm har vi letat hela dagen. Fick ta en liten pause och vi kidnappade Anton för lite mat på Ikea. Asså jag tror Manda har blivit småkär i Anton :P Haha.. Hon blir jätte blyg och generad när han prata med henne och häromdagen sa hon: Du, mamma jag gillar Anton lite grann. 
Gumman då ;) Men det är ett hårt slag för pappa. Jag ser på han att inser att Manda börjar ser andra "killar" eller hur man ska uttrycka det. Erik har alltid varit den enda för Manda liksom. Det är lika dom har en praktikant som går på dagis, en kille. Manda prata mycket om han när hon kommer hem och säger han är starkare än Erik mm. Haha Erik blir skit sur :P Stackarn det är inte lätt.

Men nu har vi pyntat lite iallafall. Eller lite vet jag väl inte om jag skulle vilja kalla det men en hel del. Jag hoppas det blir bra imorgon. Ska bli kul och tro det eller ej men jag ska klä ut mig till drottning. Åh det kommer kännas konstigt att klä ut sig til nått så "fint".  Lovar att ta kort sen. 


 

Har bokat in min resa nu till Stockholm alldeles ensam faktiskt. Det ni. Kan jag unna mig en hel ensam resa för att min själ ska få lite lyx så gör jag det och gjorde. Fan det ska faktiskt bli kul =) Ja lite för skolan är det med förvisso :P

Av Patsy - 17 januari 2014 11:44

Jag har äntligen lyckats ta en bild som visar håret ganska bra. Jag och bilder är inte så bra men skit samma. Hade haft den som profilbild men äsch gillar den jag har nu =)
Iallafall håret jag valde är svart, givetvis, med rosa slingor. Fast dom rosa är i två olika nyanser. Jag valde rosa för jag tycker det rosa bryter av det väldigt mörka men ändå blir det goth över det hela. Kvalitén på håret efter förvisso bara 3 dagar i, verkar helt oki faktiskt. Köpte denna gången produkter av Penny också och det märks skillnad får jag säga. Bara oljan gör det så lättare att borsta igenom på nått sätt. 
Ska bli kul och ser hur länge det sitter om jag verkligen sköter om det extra noga denna gången. Har faktiskt inte platta håret en enda ggr men däremot använder jag blås på det. Men jag kan ställa in min hårtork på olika nivåer av värme och valde den mellersta. Inte för varmt. Och min andra nackdel är väl att jag duscha håret varannan dag vilket är kanske lite för mycket, men någonstans måste jag dra en linje :P Haha!
Penny i sig är ju otroligt duktig och bra att prata med. Man berättar helt enkelt vad man vill lägga ner för summor och vilka val som finns och hur man vill ha det. Hon berättar sin åsikt om valet och tillsammans når man en bra lösning tycker jag. Lätt att prata med och lätt på hand vid håret. Alltid öppen att lösa saker och ting. 
Så om någon av er vill förlänga håret eller fundera på det, fundera inte längre. Gör det ! Ja det kostar en del men jag lovar, om det är nått som gör att man känner sig extra vacker så är det att få långt hår. Tycker jag iallafall ;)

Länken till Penny är: www.extensions4u.se

 

     

Av Patsy - 16 januari 2014 19:51

Ja då har det hänt som jag faktiskt nästan väntat på. Idag gav hjärtat upp på Wilma vår kanin här hemma. Hon var gammal, och sättet som hon dog på tyder på hjärtat. Manda vart lite ledsen men ja det är ju livets gång.. 

Varit en annorlunda dag idag. Va jobbigt det här med Wilma. Och sen har vi fått invation av bananflugor. Usch vad händer? Jag hatar dem så innerligt. Äckliga små kryp rent ut sagt. Försöker få bort dem med häxblandning nu. Men vidirgt får jag säga.
Haft möte med tjejjouren idag också. Måste komma igång nu igen. Men det är kul, man bli motovierad. Om det är nått som tänder min glöd så är det att få hjälpa andra människor... 

Av Patsy - 15 januari 2014 20:51

Jag orkar bara inte vara så här igen. Min vilja är bortblåst. Jag känner mig så otroligt svag, ensam och patetisk. Känner mig fjantig som sitter här och beklagar mig också men ibland hjälper det bara med ord. Att få skriva av mig. Jag har fråga runt om att börja träna på må bättre. Dels kan det vara skönt att få komma bort hemmifrån och vara lite själv och sen att få ut den negativa energin i kroppen. Jag hatar hur den bubblar i mig och nästan kväver mig. Jag borde känna mig glad. Men jag vet inte om det är jag som mår dåligt eller om det är biverkningarna som gör att jag mår dåligt. Men samtidigt känner jag att nått måste göras med min kropp. Om jag nu ska få en känslig kropp utanpå vill jag bygga den stark innifrån. Det låter kanske knäppt men det är så jag vill göra. Men då är frågan, kommer man verkligen åka och träna? Är det värt att betala så mycket pengar för att träna mitt i skolan och jobb och tjejjouren? Jag vet inte faktiskt... Men det som drar är att jag äntligen är nere på den vikt jag är nöjd med så det skulle ju vara kul å bygga upp kroppen faktiskt. För en gång skull har jag en bra utgångspunkt och det är jag grymt nöjd över..

Åh varför kan jag aldrig bli nöjd med mig själv? Varför ska jag alltid hitta nått jag bara inte kan acceptera och vill ändra på... 
Borde göra de klassiska övningarna. Ställa sig framför en spegel och säga: Du duger som du är!
Skittöntigt ja men ibland hjälper det. Ibland alltså.
Nu sitter jag på kvällarna och tröstäter igen. Ja jag har varit en sån som smygäter. Jag skämdes och gömde alla gosaker jag åt. När jag va yngre och bodde hemma cyklade jag till affären och gömde godis och påsar med chips så mamma inte skulle se. Jag har inte gjort det på några år nu men det är så lätt med småsaker. När karn somnar tar jag mig en liten kaka eller en liten bit av nått annat gott så han inte ser. Det blir inte där hejdlösa som förr men det blir nått liksom.. 
Ja herre gud, bara för man blivit vuxen betyder det inte att den där osäkra tonårstjejen inte vill komma fram ibland...

Av Patsy - 14 januari 2014 20:52

Denna dagen har gått i ett. Men nu sitter jag här med rumpan i soffan och kan andas ut äntligen. Mitt huvud fixar inte mycket nu för tiden. Förr var det liksom full fart jämnt. Nu om det blir lite mer än vanligt får jag panik nästan. Huvudet bultar och man mår crap. 
Men när jag tittar mig i spegleln tänker jag att det var värt det. Nu har jag äntligen mitt långa hår där igen. Jag fullkomligt älskar att sätta i löshår. Och nu är det ju ganska dyrt, men beror kanske på vad man lägger pengar på. Jag spara och verkligen lägger undan för detta. Då skipper jag hellre fika, bio, kläder mm på ett tag och unna mig det här. Och tatueringar =)                            

                                              


   
Men jäklar jag e öm nu i huden. Kändes extra mycket idag att sätta in mitt hår. Men Penny va snäl. Kan ju sitta där nästan hur länge som helst och njuta och tjåla. Så himla go tjej hon är =)

Haft Anton här hemma och plugga lite. Himla kul och Manda blir så fascinerad av han. Tror allt hon är lite svag för han :P 

Imorgon skolan då för att göra vår pp presentation. Känner mig lite smått nervös men jag vet inte, känns ändå oki på nått sätt. Men jag är lite nervös för våran lärare. Han skrämmer mig och få mig att känna mig som en osäker 5 åring. Usch. Men jag hoppas det ska gå bra imorgon.. 

Ovido - Quiz & Flashcards