patsybatsy

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Jag skulle varit mammaledig nu

Av Patsy - 24 augusti 2012 09:37

Såg i min dagbok att det är exakt ett år sen som vi började med syskonförsök. Hm och exakt nästan ett år sen jag vart gravid faktiskt. Minns känslan än när man såg plus på stickan vad lycklig man va och vad glad man va det hade gått så lätt. Haha snacka om ett hån :/ Lätt !!! Jo tacka fan för det. Lätt var det inte. 3 missfall =(( Annars kanske jag hade haft min lilla knodd nu. Men jag får väl se det så att ödet vill jag ska få ordning först på livet. Nu vill jag ta körkort så jag kan köra runt med Manda hit och dit. Sen vill jag ju byta jobb och få jobba heltid så man ha en bra ekonomi. Vi ha det väl bra nu men jag hade velat lägga undan mer. Det är hus och barn och resor och IVF. Ja allt kostar idag. Men det är väl mina mål innan vi börjar igen. Jag fick Manda när jag va 25. Det är oki. Så andra barnet får väl komma när man bli  32 el 33. Om det nu kommer ett andra barn. Jag hoppas det ialla fall. Men en sak i taget heter det så jag får väl göra så då =))


  

 
 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

29 augusti 2012 09:41

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är eller varit mammaledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Fr.o.m 2012-01-01 kan man även få premiepeng insatt till pensionen under tiden man är beviljad graviditetspenning av Försäkringskassan.

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Mikael
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards