patsybatsy

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Telefonfobi

Av Patsy - 28 augusti 2012 10:34

När jag va å tatuerade mig sist frågade jag Danne om det var oki att man messade han istället för ringde. Da bara helt enkelt jag hade telefonfobi. Jag kände att båd ehan och den andra killen stirrade på mig som om man va helt bakom. Men det är sant. Dom jag är vana att prata med som Lina och päronen och självklart Erik går det hur bra som helst. Men när jag ska prata i telefon annars blir jag helt stirrig. Nervös och hatar när det blir tystnad och man vet liksom inte vad man ska säga till den andra. Haha åh ibland undra jag om jag är socialt misslyckad som person. Jag ha svårt att träffa nytt folk utan att bli nervös och svårt för att prata i telefon. Det enda jag känner mig säker på är skrift. Skriva och chata och messa med nytt folk är inga probs alls faktiskt. Men just de där att prata med folk. Jag ha även svårt för att skälla på personer t.ex när man ringer och ska skälla på någon service.

 

Sluta alltid med att jag mesar mig. Förutom nu när jag beställde mer tid till datorn på Tele2. Jävla okunnig tjej som satt där liksom. Nej vi skicka inte ut några nya router när den man har går sönder. Nehe men vad konstigt att jag fick mail nu då att en ny är på väg med en returpåse för den gamla??? Hallå ska dom inte veta sånt på kundservice??? Nej tydligen inte. Aja nu är den på väg och snart kan man börja surfa normalt igen liksom. Så alla mina songpop vänner härda ut jag kommer spela men måste få wifi först igen...
Är sjuka här hemma. Mest Manda. Jag känner halsont, ont i nacken och yrhet ?? Hm men hoppas jag e piggare och Manda tills imorgon så jag kan jobba min natt. Ska jobba natt åt Pernilla sen också fredag till lördag. Men då få Manda vara hos Farmor helt enkelt.

Gjorde en lätt sminkning idag då vi ändå ska åka å handla. Å man behöve rinte alltid se mig i så mörka sminkningar. Ibland gillar jag att göra ljusare också =))

 


 
 
Mad

Mad

1 september 2012 02:17

Vet precis hur du känner angående telefoner. Jag är likadan. Jag är arbetslös igen sen 2 veckor tillbaka och jag kan verkligen inte ringa upp företag och vara sådär käckt glad och trevlig. Jag kan omöjligen prata i telefon med folk jag inte känner. Avskyr när man inte kan se den andra personen. Jag måste kunna läsa av folk face to face när jag pratar med dom, annars går det inte.
Får i princip ångest bara av tanken på att ringa nån utanför min bekantskapskrets.

Så du är inte ensam! :)

http://auroranebulosa.bloggplatsen.se

Patsy

1 september 2012 04:38

Skönt å veta det finns fler som jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patsy - 4 mars 2014 12:12

Nu är jag rädd för allt känns det som. Ja först har man ju denna röntgen av huvudet som ska göras på torsdag. Vad kommer de finna och kommer de finna något? Jag kan inte sluta tänka på allt elände som det det kan ställa till med om de skulle finna nå...

Av Patsy - 28 februari 2014 07:30

Jag är glad jag har fått en sådan bra läkare nu som verkligen bry sig om mig och vill jag ska må bra. Det tråkiga är att jag åter igen måste gå igenom något som jag hatade som liten. När jag va 16 hade jag huvudvärk. Ofta kan jag tillägga. Läkaren vi...

Av Patsy - 21 februari 2014 18:48

Jag vet inte vad som vakar över mig ibland men idag tror jag att någon hjälpte mig på vägen till Blg. Jag kom i 80 och hade kört förbi en lastbil. Var oki vägar, lite slask här och där. Men inte så man skulle snurra men jo visst fan fick jag snurr på...

Av Patsy - 18 februari 2014 21:52

Drastisk rubrik, men kan ärligt säga jag vart rädd igår kväll när jag la mig. Hade lagt mig, helt nöjd och tänkte, gud vad skönt att få sova. Då högg det till. En känsla jag aldrig känt i hela mitt liv. Rakt i bröstet så högg det till så det gjorde o...

Av Patsy - 16 februari 2014 20:59

Ja men att varva ner det var inte så lätt som jag trodde att det skulle bli. Att ta bort klockan från nattduksbordet måste vara en av de bästa sakerna jag har gjort dock. Jag kolla inte alls längre vad klockan är och jag kan slappna av på ett helt an...

Ovido - Quiz & Flashcards